Slaget om Stockholm 9 juli

Publicerat: 2024-07-10 - 12:00 - Skrivet av Anders Green

Slaget om Stockholm spelades den 9 juli i ett vackert och fint väder. Från Lidingö kom Emma Bergquist tvåa i flickklassen & Theodor Berg kom trea i pojkklassen.

Det blev en härlig dag på en mycket fin bana, bra scorer. Vi korade även DM Vinnare i Stockholm och spelade omgång 6 på elitnivån. Vi fick se Elliot Ekman göra albatross på hål 10.

Vinnare i flickklassen blev: Anna Korsén från Huvudstadens GK på 150 slag, tvåa kom Emma Bergquist från Lidingö GK på 155 slag och trea kom Alwindra Wisell från Bro-Bålsta GK på 159 slag.

Vinnare i pojkklassen blev: Theodor Kruus från AIK på 138 slag, vinnare efter särspel, tvåa kom Samuel Ankelstam från Ingarö GK på 138 slag och trea kom Theodor Berg från Lidingö GK på 139 slag. Övriga resultat se MinGolf.

Stort tack till alla spelare, funktionärer, domare och sponsorn Callaway. Kul med de fina goodiebags som alla deltagare fick vid starten. Nästa omgång i Slaget om Stockholm spelas på Wermdö 1 augusti.