Kategori KM 29-30 juni

Publicerat: 2024-07-02 - 07:55 - Skrivet av Anders Green

I helgen avgjordes klubbmästerskapet i ålderskategorier. Vann gjorde Björn Nyberg, Matthis Kempe-Bergman och Markus Hidell

I helgen avgjordes klubbmästerskapet i ålderskategorier. Tre stycken klasser hade tillräckligt med anmälda för att kunna utse en klubbmästare: Herrar 40 (9 deltagare), Herrar 50 (10 deltagare) och Herrar 60 (17 deltagare).

Lördagen bjöd på soligt men mycket blåsigt väder. Efter första dagen ledde Max Zetterström H40 på 74 slag, Markus Hidell H50 på 81 slag och Niclas Luthman H60 på 78 slag. Väderprognosen för söndagen var mindre vind, mindre sol men desto mera regn. Lyckligtvis lyckades större delen av startfältet spela klart innan regnet startade senare på eftermiddagen.

I H40 blev det särspel mellan Max och Matthis Kempe-Bergman där Matthis avgick med segern på andra särspelshålet (de spelade hål nr 1 och hål nr 4). Total score för Matthis och Max var 151 slag. Fredrik Mauritz var några slag efter på totalt 155 slag.

I klassen H50 briljerade Markus även om de jagande bara var några få slag bakom i mitten av rond två. Till slut kunde Markus signera en 76:a i scorekortet för total 157 slag och fem slag före de jagande Peter Löwgren och Jonas Petré som båda hade 162 slag totalt.

I H60 segrade till slut Björn Nyberg genom strålande spel och en 71:a för totalt 153 slag. Niclas var till slut två slag efter på 155 slag och Dag Chenon knep tredje-platsen på 160 slag.

Alla första-, andra- och tredje-pristagare erhöll priser i form av presentkort i shopen. De som skamfullt inte deltog i prisutdelningen kan hämta sina priskuvert i receptionen.
Tack till alla glada spelare som deltog i årets kanske mest prestigefyllda tävling.
Hälsar Pelle Vedin, tävlingsledare