Rangen & Övningsområden

Drivingrangen

Öppen sedan 22 mars. alla övriga övningsområden är stängda.

Under säsongen är rangen är öppen alla dagar
Drivingrangen stängd för plockning onsdagar 20:00, dörren till bollmaskinen stänger 19:45.
Torsdagsmorgon klipps drivingrangen och öppnar åter cirka 08.00

Välkommen till vår nyrenoverade drivingrange. Med nyinköpta utslagsmattor och skärmskyltar mellan respektive matta.

Skärmtak finns över fem utslagsplatser på norra delen av rangen vilka främst kommer att vara avsedda för lektioner. Du kan även slå från den södra delen av rangen där hälften av alla utslagsmattor är belägna under tak.

Drivingrangen har ca 35 utslagsplatser, 14 mattor på den norra ändan och 20 mattor på den södra delen.

Enklast betalar man via Swish, betalkort eller via GolfMore Appen. Bollautomaterna är belägna i anslutning till utslagsplatserna på både den norra och södra delen.

Sedan säsongen 2023 har vi nytt betalsystem GolfMore där man kan betala med Swish, betalkort eller via GolfMore Appen. Grundpriset för en hink med 20 bollar är 35 kr, för 40 bollar är 60 kr och för 60 bollar 80 kr.

Övningsområden

Vi har tre träningsområden;
- En puttinggreen i anslutning till klubbhuset precis utanför receptionen samt en ny puttinggreen nedanför altan och en puttninggreen precis ovanför 1:a tee.
- Ett övningsområde vid den södra delen av drivingrangen där det finns möjlighet att träna bunkerslag och kortare pitchar och chipar. Området är främst avsett för chipar och pitchar och INTE puttning.
- Vid "gamla 17:e green" finns ett övningsområde för pitchar samt både korta och långa bunkerslag.

Övningsområden får endast nyttjas av:
• Lidingö golfklubbs medlemmar
• Greenfeegäster
• Sponsorer
• Deltagare i juniorverksamheten

Träning får endast bedrivas med egna bollar. Vänligen reparera skador, såsom uppslagna torvor och nedslagsmärken samt kratta efter dig i bunker.